torsdag 31 augusti 2017

Ett Foto I TImmen

Så var det åter dags för efit.

Runt midnatt
fotar jag en grusig blid med paddan i mörkret. Chatterkatten springer runt och pratar. Cosmos har tryckt in sig precis intill spjälsängen. Och jag, som somnade vid läggningen av barnen, har nunyborstade tänder och ska krypa ner min egen (nåja, vår) säng. 


Runt sex
får den extremt hungriga fyrbeningen frukost. Regnet smattrar mot rutorna och han är alldeles blöt i pälsen efter morgonpromenaden.


Runt sju
äter vi en inte alls fashionabel frukost. Pappan har redan hastat i sig ett par mackor och är på språng till jobbet.

Runt åtta
har vi klätt på oss regnkläder och packat extra mycket extrakläder i väskan. Redo för en regnvädersdag! Nu cyklar han i full fart genom vattenpölarna och tycker att det är ett "jätteroligt ruggigt väder".

Runt nio
har jag bestämt att vädret inte lämpar sig för de aktiviteter jag tänkt ägna mig åt idag; gräsklippning, rensa ur pallkragarna och tömma krukor.
Tar tag i försäljning av barnkläder storlek 74-80 istället.

Runt tio
hänger vi i ateljén, lillebror och jag. Regnet smattrar mot takfönstren. På Spotify spelas babblarna.

Runt elva
kan vi låtsas att det äts så här prydligt med skeden hela måltiden...

 Runt tolv
klappar han fint på sin hund.

Runt ett
har vi precis hämtat storebror... och lillebror har somnat.
Det har slutat regna.

Runt halv tre
då har min stora lilla kille gått hela vägen (nästan fyra kilometer) till pappans jobb!
Runt tre
är vi totalt ur fas med dagens rutiner. Osten äts först vid ett mycket sent mellis.

Runt halv fem
parkerar vi vid ridskolan. Höstkänsla!

Runt halv sex
gömmer vi oss i skogen... kurragömma bland granarna ;)


Runt halv sju
äter vi middag långt efter pappan och lillebror.
Och det blev visst sista bilden.

9 kommentarer:

  1. Idag blev det inga bilder för min del. Får satsa på nästa gång, nu ska här pluggas matematik (Jocke repterar inför högskoleprovet).

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt att få rida. Det gjorde mina barn när de var små också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är jätteroligt att han tycker om det!

      Radera
  3. ... och jag som tänker att klockan tre är en alldeles perfekt mellistid! Vid halvtiosnåret och tresnåret, är mellis här absolut nödvändigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Runt två brukar mellis här intas för att upprätthålla någon form av drägligt humör 😅

      Radera
  4. Härliga bilder av ett härligt småbarnsmammeliv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...det är i alla fall bara de härliga stunderna i småbarnslivet som fastnar på bild ;)

      Radera