söndag 10 september 2017

Ett Foto I Timmen

Åter dags för efit.

Runt sex
försöker jag att inte röra mig. Tänker att han som snusar nära kan få fortsätta med det lite till ❤️

Runt sju
drar jag upp rullgardinen och upptäcker det härliga vädret.

Runt åtta
slår vi in paket och fixar födelsedagskort.
 Runt nio
kommer jag upp till maken som försöker jobba i ateljén (tillika lekrummet)...

Runt tio
är han på väg på sexårskalas.

Runt elva
har jag just lämnat tillbaka en en vecka gammal lillasyster. Bebisens storasyster har försökt sälja henne till oss och storebror har förskräckt förklarat att det räcker med lillebror hemma!

Runt tolv
äts här lunch och vi konstaterar att vi måste sortera ut de tomater som blivit röda.

Runt ett
besöker jag trädgårdsmarknad i Östansjö. Förvånandsvärt många hade hittat dit och bilen fick parkeras långt bort på vägen. Rejält utplockat hade det hunnit bli också. Förstås. 50-70% på alla sommarens perenner och buskar.

Runt två
undrar jag vad som hände med vädret och om vi verkligen ska åka iväg...

Runt tre
har det klarnat upp och vi ska precis äta mellis/fika i lekparken.

Runt fyra
lekparksleker vi för fullt med andra föräldragruppare.

Runt fem
äter vi sparrissoppa och rostat bröd med räkor. Finfin söndagsmat!

Runt sex
prioriteras bokläsning med pappan högre än Bolibompa.

Runt sju
ja då väljer vi godnattbok.
Och det fick bli sista bilden för dagen.

16 kommentarer:

  1. Kikar in på en bättre-väder-dag än här :)
    Det blev inga bebisaffärer? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nä storebror satte ju stopp för det 😄

      Radera
  2. Vilken härlig dag med massa sol
    De randiga tomaterna såg goda ut, vilken färg blir de när de mognat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev tvungen att bläddra upp och titta. Det är djungelgurkan som storebror plockade av samtidigt som tomaterna. De tillhör melonsläktet och ska se ut precis sådär 😊 Är inte särskilt goda, men väldigt tacksamma att odla eftersom de ger nya frukter i stort sett varje dag hela sommaren.

      Radera
  3. Vilken härlig morgonsol du hade. Förstår att det var fullt med folk om de säljer ut perenner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kön ringlade långt utanför butiken. Jag hade velat ha solhatt, men de var redan slutsålda.

      Radera
  4. Visst har vi haft fint väder i regionen idag, skönt med sol så här på hösten.
    Det verkar som ni fått många tomater, hur gör ni för att få de sista att mogna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men det blev allt en del. Jag lägger dem på fat och ställer i rumstemperatur. De växer förstås inget mer, men även de minsta blir röda och fullt ätbara.

      Radera
  5. Härligt väder. :) Vi haft regn och halvstorm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade ett par skurar på eftermiddagen, men sedan klarnade det upp igen. Natten till idag var det däremot ett riktigt oväder.

      Radera
  6. Kikar in på din dag
    Tycker storebror kan släppa in en lillasyster också, haha ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja han sa senast igår att han tyckte att vi skulle ha en bebis, men när jag sedan stod där med den lilla i famnen ångrade han sig visst 😂

      Radera
  7. Takk for titten.. Ja, hva koster det for en bebbis nå fot tiden??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle visst räcka med en peng... vilken valör framgick dock inte ;)

      Radera
  8. Kikar in på er dag.
    Så mysigt med bebisgos. :-)
    lekplatslek är roligt.
    Ha en fin måndag!

    SvaraRadera
  9. Du kanske kan tipsa om Blocket eller Tradera ang bebisförsäljnibg ;-)

    Oj då, så kanske maningen ska säga om småsötnosar. Tycker det var så charmigt läsa att det där med bebis är jobbigt för stora killar på tre år. Fick mig att le!

    SvaraRadera