onsdag 4 oktober 2017

Ett Foto I Timmen

Idag är det åter dags för efit. En alldeles vanlig oktoberonsdag.

Runt sex
fastnar han i en spännande biblioteksbok.

Runt sju
äter de frukost. En ska till jobbet, en till dagmamman och en ska vara med mig. Det har som synes redan hunnit lekas en del -vi plockar faktiskt undan grejerna på kvällen ;)

Runt åtta
älgar vi iväg mot dagmamman. Liiite sena. Den konfiskerade balanscykeln har morgonen till ära tillbakalämnats.



Runt nio
har jag parkerat utanför djursjukhuset i Kumla för att köpa kattmat.

Runt tio
tror jag att vi är jättesena till sångsamlingen, men det visar sig att det bara är vi där. I måndags hade de varit fyrtio stycken. På onsdagar sysslar folk bestämt med annat. Vi fick lite sällskap efter en stund.

Runt elva
försöker han sig på att vandra köra två vagnar samtidigt.

Strax efter tolv
parkerar jag framför vårt garage. Tretton grader sol -en finfin höstdag!

Runt ett
står jag utanför dagmammans dörr och väntar på att den ska öppnas. Alltid lika spännande att se om han är på okejdå-jag-följer-väl-med-hem-humör eller jag-vill-absolut-inte-följa-med-hem-humör.

Runt två
äter vi mellis i trädgården.


Runt tre
är vi på någon form av äventyr...

Runt fyra
ska jag försöka förklara för gänget att det är hög tid att börja med middagen.

Runt fem
har maken kommit hem och jag har precis hunnit ställa fram maten på bordet. Nu blir det lite snabbätning för min del

Ja och det fick bli sista bilden för sedan for jag iväg på föräldramöte och glömde alldeles av att fota.
Kom hem och möttes av två nybadade småtroll, redo för nattning ❤️

15 kommentarer:

  1. Vilken mysig dag! Och tänk vad stor han är redan, lillen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja över året! Om bara några månader ska jag börja jobba 😱

      Radera
  2. Sjutton. Jag missade att det var idag. Vilken fin höstdag vi haft, nu smattrar regnet mot fönstret

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev en tvärvändning strax efter fyra. Mysigt!

      Radera
  3. Härliga bilder!
    Här har det varit - och är - storm och ösregn. Men i morgon lär det ska bli fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sådant väder hade vi igår kväll och i natt. I dag skiner solen igen.

      Radera
  4. Full rulle hela dagen lång där..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid alltid med en ettåring och en treåring i huset 😅

      Radera
  5. takk for titten. Myser inn hos deg

    SvaraRadera
  6. Åh så härligt med solsken! Här har regnet vräkt ner konstant i en månad nu! * suckar *
    Skoj som vanligt att följa dina EFIT dagar.

    // Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att vi har haft en perfekt balans mellan fina dagar och regnrusk. Och vattnet behövs ju för att återställa nivåerna efter den torra sommaren...

      Radera
  7. Åh, man blir alldeles varm inombords av din dag. :)

    SvaraRadera
  8. Tänk så bra att han trivs hos dagmamman - det är verkligen guld värt!
    Det är också guld värt att komma hem till nybadade småtroll <3 Mysigt!

    SvaraRadera